"fina flickor röker inte"

surfade runt på facebook och hittade en sida vid namnet "fina flickor röker inte". Min första tanke är typ "jaha, man är en fin flicka om man inte röker?!" Själv röker jag inte, eller feströker nu som då men inte annars. Men fastän jag inte röker klassar jag mig inte som en "fin flicka". Haha, jag är nog väääldigt långt ifrån det. Okej, int sitter jag här nu ändå och säger att jag är värsta gangstan och horan och grejjer, men ni fattar. "Fina flickor" svär väl inte heller? "Fina flickor" dricker väl inte heller? "Fina flickor" är väl dem som gör precis som deras föräldrar säger, är laglydiga och funderar 2 gånger före de gör något. Isåfall skulle jag klassa "fina flickor" som tråkiga. And no way I'm gonna be boring!HELL NO!

Sen är det ju dethär med cancer av rökning osv. En del säger att livet förkortas med 11 minuter per cigarett man röker, vilket är BULLSHIT. Det är INDIVIDUELLT hur mycket kroppen tar åt sig av det. En person kan vara 40 år, rökt i 10 år, få lungcancer och dö, medan en annan kan vara 80 och rökt i 65 år och fortfarande är frisk utan några symptom. Klart, nu sitter jag ju inte och säger att det är hälsosamt att röka, tvärtom. Men blir bara irriterad på såna här saker om att det förkortar livet med x-antal minuter/cigarett.. -.- Samma sak gäller det ju egentligen med solarium. Man säger ju att man inte ska sola solarium för att man kan få hudcancer av det. Ändå kan man ju få hudcancer av andra saker också. Dessutom lever man ju bara en gång. Jag bryr mig seriöst fan i om min hud är skrynklig då jag är 50. Liksom, livet är ju levt då redan. Så vet man ju faktist inte heller om hur länge man lever. Lika bra kan man vara död imorgon.

Summa summarum; ALLA gör sina egna val, vare sig de är bra eller dåliga. Alla människor får göra misstag och man ska också göra dem, vi är ju ändå bara människor, ingen är perfekt. Man kanske ska tänka efter angående vissa saker och inte gå till det extrema, det hemskaste och "på flit" förkorta sitt liv. Man kan säga till mig att jag inte ska göra saker, men det kommer fortfarande inte hindra mig. I slutändan bestämmer jag ändå själv hur jag gör. Mitt liv, mina misstag.
xoxo, A

Kommentarer
Postat av: J A N I N A

bra skrivet! :)

2011-05-30 @ 02:19:12
URL: http://yae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0