Where the hell is this world going??

Godmorgon!


Måste börja med att säga, vafan kan inte finländarna tänka eller?! Riksdagsvalet de hade igår ledde till att Sannfinländarna fick 3:e mest röster, och får sammanlagt 39 platser i riksdagen, vilket är en höjning på 34 platser! Vafan seriöst tänker man med?? Språkfrågan kommer förr eller senare nu leda till att svenskan blir ett minoritetsspråk och Finland blir avgränsat från hela resten av världen. FYFAN. Jag vill bara spy på sannfinländarna, bläääääääää!!!!
Nåja, till helt andra saker nu då.. Ska snart sticka iväg till skolan, yey, not. Har prov idag också, så vi får ju se hur det går.. Aja, talk to you later bitches!

Kommentarer
Postat av: caroline

kanske lite för privat fråga men röstade du? och vem röstade du på? :)

2011-04-18 @ 19:18:07
Postat av: Anonym

"Språkfrågan kommer förr eller senare nu leda till att svenskan blir ett minoritetsspråk"



inte för att jag på någotvis hejjar på perussuomalaiset eller inte vill att finlandssvenskan ska finnas, men är inte finlandssvenskan redan en minioritet i vårt land? det är trots allt bara (om jag inte minns helt fel) runt 6% av finländarna som är svenskspråkiga. det är nog en minioritet i mina ögon i alla fall...

2011-04-18 @ 19:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0