Klänningsprojektet jag hade i somras!

Först började jag med att nåla in klänningen i sidorna och klippa av och förkorta den, eftersom den var ganska bred och för lång, enligt mig. ;)



Resultat efter insyning och förkortning:






Såhär såg mitt "arbetsbord" ut; jobbade i sängen, smart eller? Näe..



Till näst gjorde jag om ryggdelen i klänningen.
Gjorde en djup urringning,böt dragkedjan till en kortare, because it's a partydress.

såhär såg ryggdelen ut från början:



..efter klippning och borttagning av gamla dragkedjan;


..nya dragkedjan ska på plats;


..och så nålade jag fast allting och sydde ihop!



= KLAART!!

Har ingen ordentlig bild på hur klänningen ser ut som klar, men såhär satt den på mig iallafall;

Okej, dethär var verkligen en dålig bild..
(båda hade helt sippade miner, så var tvungen att täcka ansiktena..)


Men vad tyckte ni om mitt projekt? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0