SCARY DREAMS

Förresten, kom ihåg att jag drömde en konstig/hemsk mardröm? Minns inte vad drömmen i sig handlade om, men någon/något i drömmen sa att jag skulle se på min blogg den 27.1.2010.. och gissa vad jag hittade..?


" Fuck också.
Varför?Jag frågar mig den frågan ofta.
Varför, när jag får något jag vill ha, vill jag inte ha det mera?
Jag tycker det är så kul då man är "halvvägs", då man jagar.
Men sen då man blir fast, då är leken slut liksom. Då är det allvar.
Jag vill fortsätta leka, men ändå vill jag stanna.
Jag vill leka med många, men jag vill bara vara med en.
Jag vill ha många fåglar i buren, men bara en jag tycker om.
Men ändå, jag vågar inte hoppa. Jag är rädd för att falla.
Jag är rädd för att mina vingar ska brista,
och att ingen är där och tar emot.
Det hände så många gånger.
Jag vet att det är gammalt, jag är hel nu.
Men stygnen finns kvar, insydda i hjärtat.
De känns, vid varje andetag, vid varje tanke.
Jag är rädd för att fågeln ska sprätta upp dessa stygn.
Slita mitt hjärta i bitar.
Det ända som finns kvar då är själen, en svart liten skugga.
Och ett stort hål i bröstet.
Där var hjärtat ska sitta.
Tro mig eller inte,
jag bryr mig om dig.
Jag är bara förvirrad och rädd.
Som en liten rävunge utan sin mamma.
Mitt inne i den stora skogen.
Omgiven av världens faror.
Antingen klarar man sig undan.
Eller så gör man det inte. "


Jag kallade detta "Fågeln i buren."

SCARY SHIT.


Kommentarer
Postat av: Patriksilja

Hello admin, nice site you have!

2011-03-10 @ 10:22:56
URL: http://patriksilja.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0